Menu
Město Přeštice
Město Přeštice
Město Přeštice Město
Přeštice

S čím Vám můžeme pomoci?

rozšířené vyhledávání

Představení nové vizuální identity města Přeštice

Představení nové vizuální identity města Přeštice

Moderní a dynamický krok ke sjednocené prezentaci města – to je výsledek soutěže organizované městem ve spolupráci s organizací Czechdesign, která se specializuje na designové soutěže a podporu kvalitního vizuálního stylu.

Co přináší nová vizuální identita?

Starosta města Přeštice Mgr. Tomáš Chmelík zdůraznil důležitost sjednoceného vizuálního stylu: „Naše město má nejen bohatou historii ale i velký potenciál do budoucna. Cílem vizuální identity bude umět prezentovat město Přeštice jako atraktivní místo pro obyvatele, návštěvníky i investory. Nový vizuální styl pomůže nejen sjednotit komunikaci města, přinést kvalitní design do veřejného prostoru, ale také zvýšit jeho rozpoznatelnost na regionální i národní úrovni.“

Soutěž o vizuální identitu je dlouhodobá investice do budoucnosti města

Pořádání soutěže na novou vizuální identitu města bylo nákladem do 400 tisíc korun. Částka zahrnuje poplatek za DIY balíček ze strany Czechdesignu a Kč rovněž obsahuje odměnu odborné porotě, skicovné soutěžícím i odměnu za finální grafická data pro vítěze soutěže.

Vizuální identita je strategickým krokem s výrazným přesahem. Nejedná se o jednorázový výdaj, ale o dlouhodobou investici. Díky soutěži získává město nejen unikátní grafický návrh, ale i komplexní manuál vizuální identity, který zahrnuje pravidla pro použití loga, barevné schéma, typografii a další prvky. Tyto nástroje umožní efektivní a konzistentní prezentaci města napříč všemi komunikačními kanály – od úředních materiálů přes online komunikaci až po městské akce.

“Soutěž navíc nabízí transparentní proces, kdy se o zakázku ucházejí profesionální grafici, a odborná porota zajišťuje výběr toho nejvhodnějšího návrhu. Vizuální identita je navržena tak, aby městu sloužila mnoho let, a je klíčovým prvkem v jeho dlouhodobém rozvoji,” doplňuje starosta.

Město Přeštice tak díky soutěži nastavilo pevné základy pro svou budoucí komunikaci a vytvořilo image, která odpovídá jeho ambicím a potřebám moderní doby.

Spolupráce s Czechdesign

Záměr od počátku město konzultovalo s renomovanou organizací Czechdesign. Na základě dlouholetých zkušeností Czechdesign připravil návod na soutěžní proces menšího rozsahu, tzv. DIY balíček, dle kterého město Přeštice zrealizovalo soutěž. Czechdesign rovněž doporučil členy odborné části poroty z řad grafických designérů, kteří poskytli pohled odborných garantů na předložené soutěžní návrhy. DIY balíček poskytl veškeré nástroje, návrhy pravidel a podporu k organizaci soutěže.

Pohled Czechdesign - Michaela Holubec Birtusová, design konzultantka:
„Přeštice prokázaly jasnou vizi a zodpovědný přístup. Díky soutěži byla zajištěna nejen transparentnost, ale také vysoká úroveň výsledné identity, kterou jsme dnes měli možnost vidět.“

Autor vítězného návrhu

Autorem nové vizuální identity je grafik Lukáš Pumpr:

Návrh vizuálního stylu vychází z jednoduché myšlenky propojující nejtypičtější a všeobecně nejznámější symbol města Přeštic - prase, konkrétně jeho rypáček, se symbolem copyrightu. Zjednodušená ilustrace rypáčku je typografickému znaku přizpůsobená svým rozměrem i umístěním.

Jsou-li Přeštice něčím v kontextu České republiky známé, je to právě přeštické prase - symbol typický pouze a výhradně pro Přeštice. Cíleně jsem nepracoval s konzervativními symboly jako je architektonická dominanta Přeštic - kostel Nanebevzetí Panny Marie, jelikož se vizuální styl bude potkávat s již existujícím erbem a tyto dva konzervativní symboly by si jen zbytečně konkurovaly. Zde navržený vizuální styl by měl být tradičnímu erbu spíše kontrastujícím partnerem a odlehčením. Logo rypáčku je včleněno do písmové sady a lze ho používat jako písmeno při psaní na klávesnici.

Vizuální styl je také obohacený o set ilustrací typických pro město Přeštice, použitých v externí komunikaci města, na plakátech, merchandisingu a dalších výstupech ve veřejném prostoru. Ilustrace výrazně obohacují a odlehčují komunikaci, přinášejí humor a především informaci, že město samotné se nebere smrtelně vážně. Autorkou ilustrací je současná česká ilustrátorka a grafická designérka Adéla Bierbaumer.”

Nový vizuální styl zahrnuje značku, barevnou paletu, písmo a další grafické prvky, které budou postupně implementovány do všech komunikačních kanálů.

Plán implementace

Město připravilo strategický plán mediálního mixu. Do konce roku 2024 se občané města začnou setkávat zatím jen s náznaky nových prvků, ale první kvartál roku 2025 otevře spektrum zahrnující zavedení nových prvků a barev na oficiální dokumenty a web města, rebranding propagačních materiálů a značení, kampaně v online i offline kanálech, které zapojí veřejnost, prezentací využití nového vizuálního stylu i seznámení s procesem tvorby nové identity.

Moderní přístup k budoucnosti

Tato změna odráží ambici města stát se inovativním a přívětivým místem pro všechny, kteří v něm žijí či ho navštěvují. Město Přeštice se díky nové vizuální identitě zařadilo mezi progresivní obce, které chápou důležitost profesionální komunikace.

Tisková zpráva, 21.11.2024
Kontakt pro média: langmajerova@prestice-mesto.cz

Datum vložení: 25. 11. 2024 15:31
Autor: Správce Webu

Užitečné informace

Mobilní aplikace

Mapa Přeštic

Sociální služby

Kalendář akcí

Po Út St Čt So Ne

Senior Taxi Přeštice

Senior Taxi Přeštice

Odstávka ČEZ

ČEZ Distribuce – Plánované odstávky

Pečovatelská služba

Pečovatelská služba Přeštice

Tichá linka

Tichá linka

Mohlo by Vás zajímat