Město Přeštice
Masarykovo nám. 107
334 01 Přeštice
Zajímavé informace rychle dostupné z našeho obsahu.
Městský úřad Přeštice, Husova 465, tel. ústředna 379 304 555, fax: 379 304 505
Bezpečnostní ředitel - plní úkoly spojené se zajišťováním obrany České republiky, s brannou povinností občanů, s ukrytím, zabezpečováním prostředků individuální ochrany a varování obyvatelstva na území města Přeštice a celém teritoriu obce s rozšířenou působností.
Řeší otázky a koordinuje činnost související s havarijní a krizovou připraveností, zabezpečuje výkon státní správy ve věcech ochrany obyvatelstva v působnosti ORP Přeštice.
V oblasti krizového plánování zabezpečuje zejména nezbytné dodávky předmětů a služeb k uspokojování základních životních potřeb obyvatelstva v rámci obce s rozšířenou působností a kontroluje v okruhu své působnosti přípravu a účinnost hospodářských opatření pro krizové stavy, především v oblasti regulačních opatření.
V případě vzniku krizových stavů je bezpečnostní ředitel jednou ze stálých pracovních skupin krizového štábu města s cílem vytvářet podmínky pro zabezpečení jeho činnosti, přípravu podkladů pro rozhodnutí při řešení dané krizové situace a vytvářet podmínky pro zabezpečení organizace varování a ochrany obyvatel a napomáhat plnění úkolů stanovených havarijním plánem.
Zákon č. 585/2004 Sb., o branné povinnosti a jejím zajišťování (branný zákon);
Zákon č. 222/1999 Sb., o zajišťování obrany ČR;
Zákon č. 240/2000 Sb., o krizovém řízení a o změně některých zákonů (krizový zákon);
Zákon č. 241/2000 Sb., o hospodářských opatřeních pro krizové stavy a o změně některých souvisejících zákonů;
Ústavní zákon č. 110/1998 Sb., o bezpečnosti ČR;
Zákon č. 412/2005 Sb., o ochraně utajovaných informací a o bezpečnostní způsobilosti
K zajištění plnění úkolů stanovených zákonem č. 240/2000 Sb., o krizovém řízení a o změně některých zákonů (krizový zákon) a v souladu s Nařízením vlády č. 462/2000 Sb. k provedení § 27 odst. 8 a § 28 odst. 5 tohoto zákona starosta města Přeštice zřídil Bezpečnostní radu ORP Přeštice jako poradní orgán pro přípravu na krizové situace a Krizový štáb ORP Přeštice jako svůj pracovní orgán k řešení krizových situací.
předseda bezpečnostní rady - starosta města Přeštice
členové bezpečnostní rady - místostarosta města Přeštice, tajemník městského úřadu Přeštice, HZS Plzeň - velitel Požární stanice v Přešticích, určený zástupce, Policie ČR KŘP PK ÚO Plzeň - Venkov, vedoucí odboru správního a dopravního, vedoucí strážník MP Přeštice
tajemník bezpečnostní rady - bezpečnostní ředitel městského úřadu Přeštice
Bezpečnostní rada ORP Přeštice projednává zejména stav připravenosti města Přeštice a obcí na teritoriu rozšířené působnosti na řešení krizových situací, úkoly a opatření stanovené obci krizovým plánem kraje a vnějšími havarijními plány provozovatelů rizikových činností. Dále se zabývá způsobem ochrany obyvatelstva na území města Přeštice a obcí na teritoriu rozšířené působnosti, úrovní akceschopnosti monitorovacích, informačních a spojovacích systémů, návrhy financování krizových opatření včetně náhrad za omezení vlastnického práva, poskytnutí věcných prostředků a vykonání pracovní povinnosti a pracovní výpomoci.
Bezpečnostní rada ORP Přeštice dále posuzuje možná rizika vzniku krizové situace v městě Přeštice a na teritoriu obcí v rámci rozšířené působnosti a vyhodnocuje připravenost složek Integrovaného záchranného systému.
Krizový štáb je pracovním orgánem starosty ORP Přeštice k projednání zásadních záležitostí týkajících se řešení krizové situace a k přijetí krizových opatření spojených s nezbytným omezením základních práv a svobod. Je svoláván operativně.
předseda krizového štábu - Starosta města Přeštice
zástupce předsedy krizového štábu - místostarosta města Přeštice
tajemník krizového štábu - bezpečnostní ředitel městského úřadu Přeštice
členové krizového štábu - tajemník městského úřadu Přeštice, HZS Plzeň - velitel Požární stanice v Přešticích, určený zástupce Policie ČR KŘP PK ÚO Plzeň - Venkov, velitel jednotky sboru dobrovolných hasičů Přeštice, vedoucí odboru správního a dopravního, vedoucí strážník MP Přeštice, vedoucí odborných skupin
vedoucí stálé pracovní skupiny - vedoucí odboru správního a dopravního městského úřadu Přeštice
krizového a havarijního plánování - bezpečnostní ředitel městského úřadu Přeštic
zajištění obrany státu - referent odd. rozvoje města Přeštice
bezpečnosti - vedoucí OO KŘP PK ÚO PX - Přeštice
zdravotnictví a sociální péče o děti a mládež - vedoucí odboru sociálních věcí a zdravotnictví městského úřadu Přeštice
veterinární péče - veterinární inspektor krajské veterinární správy pro PK inspektorát PJ
hygieny - zástupce Krajské hygienické stanice Plzeň
životního prostředí - vedoucí odboru životního prostředí městského úřadu Přeštice
dopravy - zástupce vedoucího odboru správního a dopravního městského úřadu Přeštice
informace a styk s veřejností - tajemník městského úřadu Přeštice
právní - právník městského úřadu Přeštice
finanční - vedoucí finančního odboru městského úřadu Přeštice
stavební - vedoucí odboru výstavby a územního plánování městského úřadu Přeštice
školství a vnitřních věcí - vedoucí odboru školství, vnitřních věcí a památkové péče
Stálé pracovní skupiny krizového štábu analyzují vývoj krizové situace nebo mimořádné události a dokumentují postup řešení, předkládají krizovému štábu návrhy na způsoby řešení. Využívají při tom zejména havarijní plán, vnější havarijní plány a krizový plán. Soustřeďují informace o stavu sil a prostředků, vedou celkový přehled jejich nasazení a rozpracovávají návrhy jejich využití.
Zajišťují spojení s příslušnými subjekty zapojenými do řešení krizové situace. Zabezpečují informování veřejnosti o přijatých opatřeních a postupu řešení krizové situace nebo mimořádné události, připravují technickou a informační podporu nasazeným silám a prostředkům, vedou evidenci finančních výdajů a nákladů spojených s řešením krizové situace nebo mimořádné události.
Organizují ochranu obyvatel postiženého území, včetně zajištění zásobování a humanitární pomoci a zabezpečují ukládání a využívání pracovní povinnosti, pracovní výpomoci a povinnosti poskytovat věcné prostředky.
V případě události místního rozsahu - zasahujícími jednotkami.
V případě rozsáhlé mimořádné situace - bezodkladně varovným signálem poplachových sirén (kolísavý tón po dobu 140 vteřin – signál „Všeobecná výstraha“), prvotní hlasovou informací prostřednictvím elektronických sirén a mobilními prostředky integrovaného záchranného systému.
Následně budou regionální televizní a rozhlasové stanice vysílat zprávu o vzniklé situaci a předávat pokyny pro chování obyvatelstva.
Dnem 1. ledna 2005 nabyl účinnosti zákon č. 585/2004 Sb., o branné povinnosti a jejím zajišťování (branný zákon), kterým se zrušuje zákon č. 218/1999 Sb., o rozsahu branné povinnosti a o vojenských správních úřadech (branný zákon), zákon č. 286/2002 Sb., kterým se mění zákon č. 218/1999 Sb., o rozsahu branné povinnosti a o vojenských správních úřadech (branný zákon), ve znění zákona č. 238/2000 Sb., a zákona č. 128/2002 Sb., a dále zákon č. 520/2002 Sb., kterým se mění zákon č. 218/1999 Sb., o rozsahu branné povinnosti a o vojenských správních úřadech (branný zákon), ve znění pozdějších předpisů.
Branná povinnost je povinnost státního občana České republiky (dále jen „občan“) plnit úkoly ozbrojených sil České republiky (dále jen „ozbrojené síly“); zahrnuje povinnost občana podrobit se odvodnímu řízení, vykonávat vojenskou činnou službu a plnit další povinnosti stanovené tímto zákonem.
Branná povinnost vzniká občanovi dnem následujícím po dni, v němž dosáhne věku 18 let, a zaniká dnem dosažení věku 60 let. Občan brannou povinnost plní za stavu ohrožení státu nebo za válečného stavu, pokud tento zákon nestanoví jinak.
Voják v záloze může odmítnout vykonávat mimořádnou službu z důvodu svědomí nebo náboženského vyznání
Zřizují se krajská vojenská velitelství jako vojenské správní úřady
Vojáka v záloze, u něhož je v důležitém zájmu bezpečnosti České republiky třeba, aby mohl dále vykonávat své civilní zaměstnání, lze zprostit výkonu mimořádné služby.
Občan, který má brannou povinnost, a voják musejí mít po dobu stavu ohrožení státu nebo válečného stavu k cestování do zahraničí souhlas.
Přestupku se dopustí ten, kdo
Za přestupek podle bodu 2. a 4. , spáchaný mimo stav ohrožení státu nebo mimo válečný stav, lze uložit pokutu do 15 000 Kč, za přestupek podle bodu 1. až 4. , spáchaný za stavu ohrožení státu nebo za válečného stavu, lze uložit pokutu do 30 000 Kč.
Civilní služba byla zrušena zákonem 587/2004 Sb., o zrušení civilní služby a o změně a zrušení některých souvisejících zákonů, dnem 1. ledna 2005.
Dne 24. ledna 2005 byly předány do správního archivu Ministerstva práce a sociálních věcí všechny osobní spisy občanů, kteří byli povinni výkonem civilní služby. Převzetím osobních spisů do správního archivu Ministerstva práce a sociálních věcí přechází vyhledávací povinnost a poskytování údajů vedených ve spisech tomu, kdo prokáže právní zájem na toto ministerstvo.